Rijk aan smaak en gemaakt met duurzaam verbouwde groenten

Top bedrijfslogo
Top bedrijfslogo

Rijk aan smaak en gemaakt met duurzaam verbouwde groenten

‘Rijk aan smaak en gemaakt met duurzaam verbouwde groenten’ is een bedrijfslogo van het merk Unilever en is te vinden op verschillende soepen van het handelsmerk Unox. Het logo geeft aan dat de groenten die in het product verwerkt zitten duurzaam geteeld zijn. Het zegt dus niks over de andere ingrediënten in het product. Welke eisen stelt het keurmerk? Het bedrijfslogo laat zien dat de groente in de soep geteeld zijn volgens de duurzaamheids...

  • Milieu
  • Dierenwelzijn
  • N.v.t.
  • Mens & werk
  • N.v.t.
  • Controle
  • Transparantie

‘Rijk aan smaak en gemaakt met duurzaam verbouwde groenten’ is een bedrijfslogo van het merk Unilever en is te vinden op verschillende soepen van het handelsmerk Unox. Het logo geeft aan dat de groenten die in het product verwerkt zitten duurzaam geteeld zijn. Het zegt dus niks over de andere ingrediënten in het product.

Welke eisen stelt het keurmerk?

Het bedrijfslogo laat zien dat de groente in de soep geteeld zijn volgens de duurzaamheidseisen van de Duurzame Landbouw Standaard (Sustainable Agriculture Code) van Unilever. Deze standaard stelt management eisen op 12 duurzaamheidsindicatoren, die betrekking hebben op onder meer bodembeheer, gebruik van landbouwchemicaliën, energiegebruik en efficiënt watergebruik.

Hoe is de controle geregeld?

Boeren moeten o.b.v. zelfrapportage hun duurzaamheidprestaties monitoren. De rapportages worden steekproefsgewijs gecontroleerd door een onafhankelijke partij. De duurzaam landbouw code valt onder Unilevers bredere duurzaamheidsprogramma. Het overkoepelende programma wordt geverifieerd door een onafhankelijke partij.

Op welk soort producten is het beeldmerk te vinden?

Unox soep.


Laatste screening januari 2019
?

Deze procedure volgt Milieu Centraal bij het beoordelen van keurmerken.