Op weg naar 100% lokaal veevoer

Informatielogo
Informatielogo

Op weg naar 100% lokaal veevoer

Dit logo van Milieudefensie geeft aan dat dieren alleen veevoer uit Nederland of Europa te eten hebben gekregen. Wat zijn de eisen? Er zijn alleen eisen voor de herkomst van het veevoer. Het logo hoort bij een campagne van Milieudefensie om veevoer 'van dichtbij' te promoten. Met 10 pilotprojecten wil Milieudefensie laten zien dat regionaal geteeld veevoer een duurzaam alternatief is voor soja uit Zuid-Amerika, waarvoor vaak veel regenwoud g...

  • Milieu
  • N.v.t.
  • Dierenwelzijn
  • N.v.t.
  • Mens & werk
  • N.v.t.
  • Controle
  • Transparantie
  • N.v.t.

Dit logo van Milieudefensie geeft aan dat dieren alleen veevoer uit Nederland of Europa te eten hebben gekregen.

Wat zijn de eisen?

Er zijn alleen eisen voor de herkomst van het veevoer. Het logo hoort bij een campagne van Milieudefensie om veevoer 'van dichtbij' te promoten. Met 10 pilotprojecten wil Milieudefensie laten zien dat regionaal geteeld veevoer een duurzaam alternatief is voor soja uit Zuid-Amerika, waarvoor vaak veel regenwoud gekapt wordt. Het Gijs-ei van supermarkt Plus en Aurora (lente)kaas zijn de eerste producten met het ‘Op weg naar 100% veevoer’-logo. Milieudefensie wil de komende jaren nog zeven pilots uitvoeren met boeren en de detailhandel. Daarmee wil Milieudefensie bewijzen dat het mogelijk is om structureel vlees, eieren of zuivel te produceren met dieren die alleen veevoer uit Nederland of Europa te eten krijgen.

Hoe is de controle geregeld?

Het is niet duidelijk hoe de controle geregeld is.

Waar kun je het beeldmerk vinden?

Op dit moment alleen op GIJS-eieren en Aurora (lente)kaas. Straks mogelijk op meer producten (zuivel, eieren, vlees).

Meer informatie

Heeft betrekking op

Grondstoffen


Laatste screening september 2016
?
Combined Shape

Deze procedure volgt Milieu Centraal bij het beoordelen van keurmerken.


Combined Shape