Direct trade

Direct trade

Logo’s met de claim ’direct trade’ suggereren dat koffiebonen direct bij de boer zijn ingekocht, zonder tussenkomst van tussenhandelaren. Het is geen officieel keurmerk met bepaalde voorwaarden. Er is geen partij van buitenaf die controleert of een bepaald product daadwerkelijk volgens het Direct Trade principe is verhandeld. Het idee van Direct Trade is dat een korte handelsketen de koffiebranders beter in staat stelt de kwaliteit van de kof...

  • Milieu
  • N.v.t.
  • Dierenwelzijn
  • N.v.t.
  • Mens & werk
  • N.v.t.
  • Controle
  • N.v.t.
  • Transparantie
  • N.v.t.

Logo’s met de claim ’direct trade’ suggereren dat koffiebonen direct bij de boer zijn ingekocht, zonder tussenkomst van tussenhandelaren. Het is geen officieel keurmerk met bepaalde voorwaarden. Er is geen partij van buitenaf die controleert of een bepaald product daadwerkelijk volgens het Direct Trade principe is verhandeld.

Het idee van Direct Trade is dat een korte handelsketen de koffiebranders beter in staat stelt de kwaliteit van de koffie garanderen, controleren en waarborgen en dat er meer geld naar de boeren gaat in plaats van naar tussenhandelaren. Omdat het begrip direct trade niet wettelijk beschermd is, kan iedereen die meent volgens dit handelsprincipe te werken de claim gebruiken, mits er geen sprake is van misleiding.

Het logo staat soms ook op chocola en thee.


Laatste screening augustus 2017
?
Combined Shape

Deze procedure volgt Milieu Centraal bij het beoordelen van keurmerken.


Combined Shape